Nuff said, will travel

Thursday, August 25, 2011

this is random #3

[your current pc date =  ]



I guess I will start to make
Kubang Parade's Foundation to make sure all my websites will stay online, or I
will going to put in jail! Send your donations by cash, checks, money order to

"Ahmad Nazri bin Ngah", and send it by this address.



Ahmad Nazri Ngah

c/o Kubang Parade's Foundation,

1356-D, Kg Nibung,

Panji Alam,

21100 Kuala Terengganu,

Terengganu, Malaysia.




Many, may thanks.



Saturday, May 31, 2003





Constitution say "Yay!" So,
say yay! Say yay!



Kamal suddenly write something.
Something touch on relationshit, maybe, ... and love equal sucks. Cheh! Aku
cakap jer, kerana pada satu masa dan ketika, ia perlu. Perlu bencikan kecintaan
dan cintakan kebencian. "Ko memang nak bunuh aku sangat-sangat ke? (Go on)."

Presently, aku juga boleh kata, in a sudden:



"Clean. Clean. Clean. Clean. I
want clean. I want clean. I want clean. I want clean. I want clean. I want
clean. I want clean. Erase the dirt. Erase the dirt. Erase the dirt. Erase the
dirt. Erase the dirt. Erase the dirt. Erase the dork. Health. Wealth. Subject.
Object. Love. Toy. Sebab he's not sincerely want the dirt, the person you call
him dirt. Dan dia juga berharap untuk come clean. Well-dress. Well eat. And
useful. Everybody wish for the real one. Tapi kekadang manusia tak sedar
kerpeluan 'stability'. Dan brutality balances out."



Ignore me. Some more. Though
deep inside I still got wonderful.



Tinggal 2 hari aku lepak kat
kolej sebelum balik ke KT. Lepak lama kat kolej time suma orang dah balik ni
banyak memburukkan keadaan. Tapi perkara yang bagusnya, orang yang dah balik tu
tinggalkan sampah. Kerja aku check balik sampah-sampah tu. I found some good
reading shits. Macam magazine, paper cuts yang sentuh banyak issues: tv
commercial actor cum model who want to commit suicide about three times, arts,
latest software and hardware and utilities yang dah tak latest, success story of
cyber lunatics, suck-cess story of the legendary hacker, favorite comic strips, and many cool pictures.



Juga tentang keadaan society
youth kat satu daerah kat semenanjung ni bila community mereka di restrain-kan
government diorang atas sebab gejala sosial, kononnya. Padahal benda tu kat
mana-mana jer boleh jadi. It's hormone. Masalahnya, sebab ada la minority
bangang ni buat hal, suma budak-budak terpaksa stuck kat rumah. Kat sana, takder
benda diorang boleh buat, sebab kurang sangat aktiviti yang useful. Kekurangan
membentuk jiwa yang rebellious. Bila dah rebel korang boleh buat benda yang lagi
teruk dari benda yang dah sedia ada. Psychology seseorang jadi parah! Aku pernah
rasa. Kalau ko nak buat apa-apa dan benda tu ko sorang jer yang layan, ko layan
la sorang-sorang kat rumah. Sad, right? No friends. Macam cerita aku jer.
Bertuah korang yang dok dekat dengar bandar besar. Maksud aku, bukan dalam
bandar besar. Tapi dekat. Saper nak duduk dalam bandar besar yang chaotic? Dan
saper nak duduk kat tempat yang takder apa-apa? Takder apa-apa bukan maksudnya
benda tu secara zahir saja ko tak nampak. Bila berlaku dissatisfaction, ramai
pulak yang complain, tapi sikit sangat yang bertindak. Nak harap support pun
payah. "Politik sikit..." Damn! Politik berlaku kat mana-mana jer. It's not just
about politicians. It's about leadership dalam diri kita, diri orang... It's
about us. Tapi conclude kepada permasalahan tadi ialah 'poverty'. Walau sekaya
mana ide yang ditimbulkan, masalah seterusnya yang timbul ialah poverty. Tak
suma orang punya taraf hidup yang sama. Dan ia juga seperti
cerita aku, heh! Cuma, manusia kena ada kekuatan diri, body and soul. Atau jadi
freak of nature. I'll go for phreak of nature!



Hey, everybody got their own
dark side! We try to get rid of it, but it still dark.



Time balik jer
aku mesti bawak sampah, dan sampah-sampah tu la yang menyemakkan bilik aku.
Menyusunnya dengan teliti bukanlah kemalasan aku, tapi ia perlukan ketekunan dan
ia payah nak berlaku sebab bilik aku panas gila. Buat
kerja di bilik yang panas tu ..., well, sucks! Kang sekali lagi aku kena
nosebleed macam masa aku kluar dengan Hilman 2 tahun lepas. Macam babi dia call
mak dia mintak arahan kecemasan.



Dah lama aku tak layan idiot
box kat rumah tanpa limitation walaupun takder apa sangat yang aku nak tengok.
So, this is the right time.



Will doing art + graffiti when
reach home. Call this number: 09-6314515 to speak with Ahmad Nazri.



Search_4: "Edgar+Alan+Poe+Raven"

blackcirclespinning: 'The Perfect Drug' - NIN



Saturday, May 10, 2003





Stuck pigs



Dan masa pun berterbangan.
Dengan cepat. Macam surprise je tau apa benda yang aku akan buat bila balik
Kuala Terengganu esok lusa. Entah apa pasal aku jadi 'selenge' nak mampus bila
masuk bab balik time ni. Barang aku banyak. Payah nak diangkut dengan bas. Boleh
aje telefon ayah aku suruh dia ambik aku kat Machang ni. Stay lama-lama kat sini
banyak memburukkan keadaan. Banyak membazir masa. Terutama masa emosi aku, masa
sosial aku. Tetiba datang rasa nak membelasah, kalau umur aku panjang lagi.
Zuang, sumber muzikal gori dah tak lepak kat Terengganu, aku rasa. Bros @ Bujar,
sumber komik dan trade paperback malas nak baik Terengganu, aku rasa. Jang Cawey,
sumber sosialistik dah pindah KL, aku rasa. Fadzly Bujang, sumber pixel aku
mungkin dah mengembara ke Melaka, aku rasa. Duh! Lepas sorang, sorang. Osman
Munky? Kalau la dia tahan lagi pegi balik ambik aku kat rumah kalau nak kluar.
Hilman Hajijan, kalaulah dia membawa perkhabaran gembira. Apa orang lain tahu?
Dan orang lain tahu apa? Cuti menyakitkan, mula semester pertama lagi. Ia makin
lama, makin menyakitkan. Dulu masa start cuti, aku rasa relaks (relaks sangat!).
Sekarang ni, tak start cuti lagi dah berdarah, lebam, bengkak habis seluruh
sistem respirasi aku.



Nak apa sebenarnya? Life?
Bitter life? A big fucking monitor screen. Colors in liquid and speedy moving
air. Large bandwidth. Secure ke aku kalau dah dapat semua tu? Aku tak dapat hati
orang, orang lain dapat hati aku. Aku tak dapat kawan, aku hilang kawan, di
Kuala Terengganu. I will get 'sweat bath' when I go home. Kekurangan zat,
nutrien, vitamin, antibiotics, antibody, tu dah biasa,..... tiap-tiap hari! I
will get scold. I will get accuse. What I will get is not what I wish for.



Dan segala benda jadi stuck. My
words stuck. Sesuatu tidak dapat disampaikan kepada sesiapapun sebab sesuatu itu
sama ada ia terdampar di kepulauan 'entah mana' atau tercerai, into a piece, a
piece, and pieces, atau terbakar into nothingness. Bicara aku semakin tak jelas.
Kalau bercakap dengan Nasir, mesti dia kata: "Bollock wok scully mung cakap!" Ia
membawa kepada rasa unconscious. "Jadah haram apa dah jadi kat aku ni?"



Huh? Di minit-minit yang
unconscious aku pun berkata dari hati ke hati, seperti ia sampai ke hati sesiapa,
kononnya, cheh! "Kalau nak jadi bini aku, sanggup ke jadi laki aku? Drive aku
pegi keje? Bagi aku duit?" Fuck! Aku tak nak walaupun aku tak mampu sebab aku
akan jadi total loser sangat! Dan satu note tertampal dibelakang manusia.
"Ignore this guy! Please!!" Kecuali: "Tolong ajar aku baca Al-Quran dengan
proper sampai aku khatam ke kali yang ke berapa sebab orang lain lepas khatam
sekali dia tak akan sentuh kitab itu sehingga dia rasa dia dah tua sangat."
Cerita unconscious bersambung: "Aku rasa memang betul la mak aku akan carikan
aku jodoh dengan seorang wanita yang beragama, berilmu tinggi, berakhlak mulia,
berharta,...... dan punya rupa?" "Cariklah ustaz ajar ko dulu!!!" Lemak sungguh
la!



... Stop here, bastard! Sebelum
aku merakam muzikal-muzikal dalam keadaan separuh sedar.



Wednesday, May 07, 2003





HAHAHA! FLOOD! FLOOD! FLOOD!
/TIMER FOOD #, AKULAH GANAH KALI, AHAHAHAH! SAPE NOK LAWANG FLOOD NGE AKU? !  
!



Mr. 'Miss You Love' : Ko tak
tau, Tham erti rindu.

The Most Impassioned Ugly People : Ko plak tak tau erti DERITA!!!!!!



Sunday, May 04, 2003







What a Digestion ! !  
!



Zulkarnain Abu Bakar doing
'phone-pranking' for me. A lot of times. "Nak miss-call dia tak?" In confuse,
but I nod anyway. Things can get worse.



In different region, the person
got 'pranked'. "Dia ni sakit ke apa? Ghee, I hate this guy. Too bad, he
live near my 'kampung'. Remember the last time? He want to destroy my 'kampung'."
Pretty annoying. But he's in love. Only you can save him. Meet God. Do the same
thing again. "Am I sick or something?" Ask myself. Huh? Boleh pulak.



Clean. Unclean. You make me
clean. Corrosive. Dust stick unto my cheek, my flesh, my neck, black, going
unwind, corrosive again, parasethamolistic. Masochism. I'm dirty people I could
kill and rape. It happens everyday and everyway.



Who knows what will become
tomorrow. The bell ringing. My coins comes thinner and thinner. 3,2,1. Bam!



What the hell, is this
relaxation, have been relaxing for a long time I supposed. Gimme 2nd chance, no
way! No more compromise.



Pouring watering all over my
body, my big head with lotsa flea trees. And foaming and bubbles, trap all those
chicken nougat. Cut those trees off to migrate the migraine and tumor. To give
more space to speak with mr. 4 eyes. Explanation the cruelties. "I'm a victim of
terrible liars, I'm so weak and helpless. I'm so strong. That's why I'm still
here."



Meet God. Ask forgiveness. I've
been wrong for far too long. 5 times a day, I add one more, I'm guilty. Not to
mention, my mom, and dad, and sis, and bro.



blackcirclespinning: 'First in
Giveth' - Queens of the Stone Age.



Sunday, April 27, 2003





In Month of Fool, I Become A
Lover



One week struggling in the real
world. Don't know what will happen next. Thanks for coming. You're nice people.
Really nice people.



I got a problem, they said.
Because they started it all! I hate them. Muthaf**king corporate liars!



I got a problem w/ authority.
Their authority. Their authority always in trouble. No one can stand it. No one
knows.



Scapegoat. Esc-goat. Whatever.



Tuesday, April 22, 2003





Nuthin' much! Popbot is the sh*t!
Deftones will going to be rock! Chimaira will be grunt back.



And I, myself lost within my
body. Seriously, I'm looking for art competitions, category;open for everybody,
everything, everyone. In Malaysia! Please email me with the details about the
competition or post me the printed form or flyer or poster whatever using my
home address. Because next month will be a holiday for me and I don't want to
screw it up doing nothing at home. Since I'm studying in Kelantan, I've never
got into any art competition. And doing nothing at home is suck. Working ? Gimme
any works and I'll doing it nicely. No PC next month. Azulaimi need about a
hundred ringgit using it to buy a drum pedal.



Damn, I lost my self-control.
My system is weak. What system? Any kind of system; respiration, urination,
emotion, hibernation, hallucination, hyper-TENSION, complication is aggravated.
A complete loser. 



God, help me!



Monday, April 14, 2003





Woohoo! Dah masuk version 4.
Tapi aku rasa walaupun dah tukar version, website ni still stay dengan tabiat
"payah nak update". Aku pun tak reti nak jawab. Yes, aku selalu update
website ni bila pakai PC tapi payah betul data-data tu nak diupgradekan secara
online. Kalau la ada access internet yang tak terganggu. PC library entah bila
nak beroperasi balik. Itu saja sumber penyelamat yang ada sekarang ni, kalau nak
harapkan internet kat luar sana, alamat tak makan la aku. Aku ni memang pemakan
yang disegani! Wah, baru saja hari Ahad lepas dah sambar magazine d+a. Wish life
could be so simple. I try so hard to be healthy, mentally and physically. 



Back to my 3D life. Narong,
roommate aku merangkap presiden fakulti AD kat tempat aku belajar tengah sibuk
nak organise 'MALAM DINNER AD | DIS02MAY03'. Aku tak tahu apa pulak tema yang
skema yang bakal mamat ni timbulkan. Masa dia ambik alih tampuk pemerintahan
Presiden AD, maka chronos {kroni-kroni sebilik la tu..} pun pikir ini adalah
peluang terbaik untuk dapat kebebasan bersuara dan freebies yang pelik-pelik,
tapi selagi orang yang pegang jawatan tu ialah Narong, HELL, NOT!! 



Let me tell you the truth, not
everybody like this guy and his behaviour. Includes me and Tang Lung and Anai
and Jawa Applet and lot more people. This guy thinks like he know everything!
Sebelum mamat ni jadi presiden, semua orang tahu yang mamat ni equal useless,
cakap berterabur, cakap tak serupa bikin, jenis-jenis pandai cakap,...... gila!
Pasal Nasi Dagang pun mamat ni boleh berdebat dengan aku, padahal dia ni asal
Melaka. Tu tak termasuk perdebatan bodoh dia dengan senior lain tentang 'Karipap
Taugeh', contohnya. Kalau orang tengah tangkap gambar, mamat ni sorang jer yang
tengok kamera sedang budak-budak lain dengan dunia masing-masing, dan hasilnya
amat celaka sekali. He likes to pretend that he's good

enough. Bila dia jadi presiden, perangai dia terus berubah. Daripada si celaka
kepada si hyper-ultra celaka! Dan ini adalah ketidak sukaan kami. Narong dah
pandai cakap pasal protokol. Narong dah mula pandai salah gunakan kuasa {kami
boleh tahu}. Kami tahu dia tidak jujur. Kami boleh buat sesuatu untuk jatuhkan
dia. Pada masa ini juga we don't give a f**k for what he become. "Pergi
mampus-lah Narong, buat-lah apa saja yang dikau suka". 



Masa 'MALAM UKHWAH AD |
D1S02MAY03' yang dah lepas, lagi la kitorang boikot dia. Dari bab poster yang
dibagi tender kat budak yang worship Siti Nurhaliza dengan poster ada drawing
ada gambar Siti, buat lebih kurang, what a f**k, sampai kepada tagline malam
ukhwah tu yang ada ayat 'KASIH, 'IKAT', 'SEMURNI', adoi! Sorang senior kami,
Pakcik ban terus malam tu. Pada kitorang, kitorang ni rasa macam tak berguna
pada Narong. Dia tak bertanya langsung pada kami. Lalu kami, aku dan Jawa Applet
buat flyers malam ukhwah yang sangat rebel dan illegal untuk tujuan menjatuhkan
dia. Kitorang spread it kat dewan dining, food court, kat mana-mana jer, supaya
dia terasa digugat dan supaya dia sedar how much we don't like him, ...... Damn,
lain pulak jadinya. Narong boleh jadi suka kat flyers yang aku buat. Kononnya,
lain dari fakulti yang lain dan tak pernah dibuat orang. Dia tak sedar apa yang
kami buat tu menunjukkan betapa stupidnya cara dia deal dengan kuasa, amanah dan
tanggungjawab yang diberi. Ini dah masuk lembu punya susu, sapi dapat nama kind
of thing. 



Dan untuk malam dinner, dia nak
benda yang sama. Aku boleh buat perkara yang lebih teruk dari itu. Spreadkan url
website ni kat invitation card + flyers + poster illegal kitorang supaya orang
lain masuk ke website ni dan baca apa yang baru saja aku tulis. Ah! Who cares ?
Bukan mamat ni bukak internet pun, dia ni bapak buta IT!



Thursday, February 27, 2003





In Month of Lovers, I'm Just
A Fool



Ada satu ayat yang selalu
langgar kepala aku buat masa ni, equal, "you got to be strong, man!"



Mood aku untuk have a fun time
with study dah terbunuh sejak awal semester lagi, start lewat disember 2002, aku
tak tahu betul ke tidak benda yang aku tengah buat sekarang ni. Ini adalah
sesuatu yang bukan aku mintak. OK ke untuk aku terus stay kat department Fine
Metal sedang hati aku pikir kat lain. Ikhlas ke lagi diri aku ni nak belajar
macam masa mula-mula start dulu. Yes, of course, kalau apa yang aku
harap-harapkan tu, aku dapat, but NOT! Satu work pun aku tak submit, walaupun
aku boleh buat. What the hell was wrong ? Nak tanya hati aku ?



Masalah duit adalah sesuatu
yang ultimate, ayah aku dah surender awal-awal.



Aku kata, "pergi mampuslah,
kalau nak jadi teruk pun, teruklah, tapi apa-apahal aku kena lepas dulu semester
ni."



Ada satu saat, aku blank terus.
I'm not ready for this. Aku dah nampak masa depan yang gelap. Hahahaha! Aku
boleh gelak, but this shit is damn serious. Time-time tu jugak aku pikir nak berehat dari
segala keadaan yang huru-hara ni. Baru seminggu lepas cuti pertengahan semseter.
Lepas cadangan disuarakan, bermacam-macam bangkangan pulak timbul dan
bermacam-macam cerita tentang 'masalah manusia yang lebih teruk dari anda'
dibicarakan. Kalau ikut hati, mahu saja aku buat hal kat fakulti yang
membolehkan aku digantung satu semester serta-merta supaya aku boleh berehat
segera dari segala bentuk torment ini. 



Tapi dah tentu ini bukan
penyelesaian yang terbaik, sedang masa tengah bergerak pantas tanpa melihat aku
yang masih dibelakang. Tengah cursing kat diri-sendiri. Damn! Lepas aku solat,
aku selalu teringatkan ayat tadi, "you got to be strong." Dalam doa
aku, aku berharap aku masih boleh dapat kekuatan itu.



Woohoo! Pergi mampuslah kalau
markah aku jatuh sikit dari semester-semester lepas. Itu lebih baik daripada
failure terus. Masih banyak calar-calar yang uzur karatnya. Itu perlukan masa
yang lama untuk dikilatkan balik atau duit yang banyak untuk dikumpul untuk beli
logam yang baru. Harap korang boleh terima aku dalam keadaan yang calar itu.



Tuesday, February 25, 2003


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...