Nuff said, will travel

Thursday, March 17, 2016

Buku Butterfingers ‎- 'Untuk Seketika Ku Hilang' kini dibuka untuk tempahan‬

Buku Butterfingers yang bertajuk Untuk Seketika Ku Hilang (EDISI TERHAD) nukilan Izuan Shah kini dibuka untuk tempahan sempena sedekad sejak kemunculan album Selamat Tinggal Dunia.

Tempahan buku ini telah dibuka sejak semalam, 17 Mac sehingga 31 Mac 2016. Bagi yang berminat, layari laman sesawang di www.monoloque.com (klik pada barangan rasmi diikuti 'Pustaka' untuk tempahan). Tempahan dibuka secara dalam talian sahaja.

Selamat Tinggal Dunia yang dirilis pada tahun 2005 merupakan album berbahasa Melayu sepenuhnya yang pertama dari Butterfingers setelah sekian lama berkarya dalam bahasa Inggeris dan berkiblatkan muzik barat, di mana band ini mula meneroka aspek bunyian berciri tempatan dan kembali kepada akar penulisan lagu dengan lirik berbahasa Melayu yang dizahirkan pada trek-trek seperti "Ngilu (Hidup makan tidur mati muzik)", "Cuai", "Kabus Ribut", "Merpati Sejoli", dan "Tentang Tentang". Album ini tak lari dari kontroversi apabila media arus perdana mengkritik lirik tulisan Butterfingers pada lagu "Merpati Sejoli" yang berterus-terang menghentam wartawan hiburan sebagai 'pondan' dan 'homoseksual'.

#SelamatTinggalDunia #10tahun #Sedekad #Butterfingers

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...