Nuff said, will travel

Monday, September 3, 2012

I Am Not A Superhuman : In The Phase of Trey Parker Year 1995


Posted Date: : Apr 7, 2004 11:41 AM
Semalam, selepas balik dari ofis di Batu Caves, about 6pm, dan sudah berada di KL about 7pm (bas 11D berhenti kat area Mydin - Kotaraya), terus berjalan ke Loke Yew. Hell, 2 times a day, rutin sebegitu. Aku nak sampai di Loke Yew secepat mungkin, untuk sampai di kedai mamak, jadi it create tired. Masa aku order roti kosong dan air kosong aku, dah pukul 7:30 malam. Aku nak cepat habiskan roti aku, air aku supaya aku boleh catatkan jurnal aku, dan terus tidur (selepas semalam tak tidur) at 8 pm. Tapi tak berlaku. Bila aku bukak beg aku je, ada la india ni yang dah diberitahu oleh perkerja india di kedai mamak tu yang aku ni suka menconteng (no! that's art! art that work!) mintak aku lukis muka dia. "Saya tengah malas sebenarnya,..." aku berterus-terang. Tapi india kedai yang promote aku tu laju je beri kertas untuk aku lukis si customer kedai dia. "Ada gambar tak?" kata aku sebab aku fail buat live sketch. Dia keluarkan gambar saiz pasportnya. Jadi aku terus lukis like nothing happen. Ok, la... at least dia belanja milo ais aku. Selepas dia senyum menerima hasil kerja aku, aku terus tulis jurnal aku, sedang aku out of point apa benda yang nak ditulis. Aku tidur a few minutes after 8:30pm. Aku budget bangun pukul 12 malam buat car wash, kalau nak pegi ofis esok, dan makan tapi aku letih sangat. End up aku tidur sehingga hari esoknya, Selasa mula cerah. Aku nak ke Batu Caves dengan cepat. Jadi aku terpaksa tak buat car wash. Aku hutang RM2 dari Jo yang jaga duit, kata kat dia aku janji bayar malam ni. Aku campur balance RM2 semalam untuk duit tambang, jadi RM4. Kalau dikira, RM3.20 habis untuk tambang pergi balik KL - Batu Caves - KL. Untuk pecahkan RM2 jadi RM1.60 (bayaran tepat untuk perjalanan sehala) aku beli roti ban kaya (biasanya aku ambik roti ban kacang merah, my favourite) for 40 sen. Itulah sarapan aku sebab nothing I have. Aku menapak balik dari Loke Yew ke area Kotaraya - Mydin yang ambik masa hampir setengah jam. Bas 11D bergerak ke Batu Caves a few minutes after 8:37 am, jadi aku rasa aku sampai kat ofis pukul 9:15 am. Jadi kerja di Batu Caves boleh diaturcarakan seperti ini: 9:30 pagi - sambung coloring character design, yang ambik masa berjam-jam 11:00 pagi - scan advertisement Yamaha yang ambik masa berjam juga sebab Mac slow, resolusi pula tinggi, bermakna file besar dan perlukan memory tinggi 12 tgh hari - sketch karakter Professore dan terus scan,... masukkan logo Rottworld 1-3 petang - kerja aku sebenarnya banyak menunggu scanner aku berjalan. The next is 3 cover CD, perut aku lapar pulak, tapi aku ada 40 sen jer lagi, untuk aku guna malam ni. No lunch! Lunch is dead! Kepala aku pulak dah start pening. Tapi aku tak tahu ap'sal aku masih boleh bertahan lagi sebagai humam being. 5 petang - Mungkin (maknanya perkara ni masih lagi dirancang) tinggalkan ofis time ni. Mungkin berjalan dengan perlahan untuk save tenaga aku. Mungkin ada india lain yang suruh aku lukis muka diorang pulak. Yang aku tau 12 tgh malam ni aku kena kerja on car wash, untuk setel RM2 dan juga cover duit tambang dan kehidupan seterusnya esok. (Actually we still at the office at 8:35pm) Yang aku pasti, ialah editor aku, Abang Rom akan selalu meledak dengan progres kerja yang perlahan ni. 2 bulan, still nothing. Siap sangkut certain hari. Sekarang ni pulak aku melihat diri aku perlu ke ofis everyday. Tak kira kalau aku tak ada duit sekalipun. Ia buat aku tak berdaya langsung untuk hubungi keluarga. Sepatutnya, aku perlu lebih bersedia masa start terima kerja kat Batu Caves sebab aku terima 3 kerja dari Abang Rom. Revamp ROTTW, revamp G&B dan renovate the deadly, Rottworld. Tak termasuk kerja-kerja kecil macam logo redROTTW, banner, design t-shirt baru. Aku perlu sediakan ilustrasi. Kepala aku juga berfikir tentang Undiscovered Territory. Aku perlu ke sana dan at least contribute sesuatu. Tapi sepatutnya aku kena cari rumah sewa yang jaraknya dekat dengan ofis dan belanja at least sebulan. Itu perlu aku prepare seawal sebulan yang lalu. Tapi aku dah hilang RM400 dan jurnal aku. What to do...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...