Nuff said, will travel

Monday, September 3, 2012

Surat Untuk Azulaimi Mohamad : W/ THE COMMON LOVE OF THE MUZIK


Posted Date: : Jun 5, 2004 2:15 AM

Ya, aku admit it..... kita juvennile juga, kalau kita sedar,... Azu, kekadang commitment memerlukan masa (dan duit juga ,... yang aku lack selalu), malangnya, bila aku ada masa, you're not there, munk's not there, hanya naser (sehingga ayeng drag aku). Bila aku ada gear sendiri (apakah neraka gear itu? vocalist hanya ada mic itupun, dipinjamkan oleh studio. go figure...) dan buleh balik terengganu (kalu dok langgor deadline, i wish to be with you guys. bukan hanya di studio, tapi di luar (,... ini adalah 'magic' teori sendiri, orang tua tu dok ajor aku.) buat masa ni Azu jangan hanya polish gitar, but play it for your good sake. buatlah projek lain. creativity kekadang perlu di blend selalu, like air buoh gelas besor, kat gong badaks. the good musician juga,.. tidak ambil benda remeh, like ... "this is trend, f*ck this", good music is everywhere and everything. tengok mike patton, gene simmon boleh larikan fahaman, teori yang dibelajar bertahun2 hanya keranan pop type thing. good musician juga perlu tau sejarah. kalau kita strict pada budaya kita, kita takkan ... be on this music thing. mind that! kebaikan kluor dari terengganu ni,.. we discover a lot of thing ( sebab keadaan aku menyedihkan sangat, aku kat rumoh bukan rocking all the time. ada restriction di kt. bila ayeng, jang telefon, "ye, ye, aku gi!!" poor my dad, i'm not with him for work. tapi ayoh aku pun dok suka i work for him, kalau aku ada keje lain, yang mengntungkan diri aku. "thanks, ayahanda". Ayoh aku dok reti nok bayor aku, "don't pay dad, let me peniless.) Di K T, we're not rock, we're not roll (macam sekarang) selagi we're searching for it. What the f*ck duduk bilik sokmo, stuck your mind , I say. Ayahanda , "kluor sokmo, balik pagi, macam ada bini." Hmm,.. komplikasi, disconnected dan self-destructed. Aku kena degil sikit. How? Walaupun dikecam gila babi. LEAVE THIS LIFE, what life? THIS FORCED LIFE. Now, this is what I do. Walaupun the next life tu sakit pada mulanya. Kita ni ada fasa dalam our life,... peringkat... "Planet tidak menyebelahi kita, "copy ayat dalam article Trent Reznor, isu ROTTW, cover Raihan, debut aku. Trent merujuk kepada projek Tapeworm-nya , bersama Tool, Phillip Anselmo, Page Hammilton (Helmet)yang 'kaput'! Kita pun macam tu. Tapi at the end, dia kata "pada masa akan datang, kami akan buat sesuatu." Macam kita jugok. Aku tunggu lama gok orang call aku. Life ni bahaya sikit. Aku ada satu masa tu undecided terus, nok bagitau mok ayoh aku, the truth,... atau lari dari the truth itself. Aku ambik jalan kedua. Tapi aku ada reason, we the family 'never talk at all". Dok cakap langsung, secara dalam. Tapi bagus ah sekarang ni passion aku mari balik. Aku regret dekat apa yang berlaku, tapi it's better, than I do nothing at all. This is amazing. Nasib kita bukan seperti yang di rancang. Keep reminding me, kita manusia ni selalu terlupa. Jangan senyap gitu jer, "copy ayat kakok aku pasal hilang dulu." Apa-apa yang Azulaimi buat dalam muzik, saya ucapkan kebaikan untuk dia. Ayat aku dok habis lagi sebenornya,... ...but I'm waiting for the (right) time. I'm not begging for your attention, but just understand. "Remember today I've no respect for you and I miss you love and I miss use love..."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...